best-Analytics

| بازدید : 560 بار

استفاده از سایت های آمار گیر فارسی

سایت های آمار گیر ایرانی بسیاری وجود دارند که به زبان فارسی می باشند و می توانید از این سایت ها استفاده نمایید. برای استفاده از این آمار گیرها می بایست در سایت مورد نظر عوض شوید و کد مخصوصی که سایت در اختیار شما قرار می دهد را در کدهای صفحات خود اضافه نمایید. سایت های شمارنده بازدید کننده بسیاری وجود دارد که در زیر برخی از آنها را برای شما معرفی می نمایم:

از بین سیستم های آمار گیر بازدید کننده وب سایت فارسی به شما وبگذر را پیشنهاد می نمایم.

استفاده از سایت های آمار گیر جهانی

سایت های آمار گیر و شمارنده بازدیدکننده بسیاری در اینترنت وجود دارد که از طریق آنها می توانید آمار بازدید، جستجو و هر آنچه لازم است در مورد وب سایت خود بدانید را کسب نمایید. پنل این سایت ها به معمولا به زبان انگلیسی می باشد و برای کسانی که درک زبان انگلیسی نسبتا مناسبی دارند توصیه می گردد. در زیر چند مورد از این آمار گیرهای وب سایت را معرفی می نمایم:

از بین این سیستم های آمار گیر گوگل آنالیتیک را به شما پیشنهاد می نمایم زیرا این افزار توسط شرکت گوگل طراحی گردیده و آمار نسبتا دقیقی از وب سایت به کاربر ارائه می نماید. همچنین می توانید از این ابزار در کنار ابزار google webmaster tools استفاده نمایید تا اطلاعات جامع تری در مورد وب سایت خود بدست آورید. گوگل وب مستر تولز ابزار مخصوص مدیران وب سایت می باشد که مدیران سایت ها می توانند با استفاده از این نرم افزار گوگل درستی عملکرد سایت خود را بررسی نمایند. معمولا آمار جستجوهای این افزار نسبت به سایر سایت ها دقیق تر بوده زیرا اکثر جستجو ها از طریق سایت گوگل وارد سایت شما می شوند. توسط ابزار گوگل آنالیتیک همچنین می توانید بازدیدکنندگان آنلاین خود را بررسی نمایید. google analytics همچنین اطلاعات آماری وب سایت شما را در شبکه های اجتماعی در دسترس شما قرار می دهد و می توانید از طریق آن فعالیت وب سایت را در شبکه های اجتماعی بررسی نمایید. این ابزار همچنین دارای داشبود سئو می باشد که از طریق آن می توانید سایت خود را از نظر سئو بررسی نمایید. در حقیقت گوگل آنلیتیگ کامل ترین سیستم اعلام آمار و بازدیدکنندگان وب سایت می باشد.

استفاده از سیستم آمار پانل هاست

کنترل پانل تمامی هاستینگ ها معمولا بخشی برای بررسی آمار وب سایت دارد که برای استفاده از این امکان لازم نیست کدی در سایت خود درج نمایید. البته میزان اطلاعاتی که این آمار گیرهای هاست به شما می دهند معمولا به اندازه آمار گیرهای آنلاین ذکر شده در بالا نیست. اما برای آنکه اطلاعات اولیه در مورد وب سایت خود بدست آورید کافی است و توصیه می نماییم حتما این بخش را بررسی نمایید. زیرا ممکن است آمار صفحاتی از سایت شما که در آمار گیر نیستند به درد شما بخورد. بنابراین پیشنهاد می نماییم از آمار گیر هاست حتما استفاده نمایید.

استفاده از آمارگیر وب سایت

برخی از سیستم های مدیرت محتوا بخش آمار وب سایت دارند که از طریق آنها می توانید آمار کلی و صفحه به صفحه وب سایت خود را مطالعه نمایید. استفاده از این روش را اصلا به شما توصیه نمی نماییم زیرا باعث بالا رفتن حجم دیتابیس وب سایت گردیده که پس از آن سایت شما معمولا دچار مشکلاتی می گردد.

نتیجه گیری

ما با توجه به سابقه و تجربه خود در زمینه طراحی وب از سال 1381 تا کنون به شما پیشنهاد می نماید آمار کنترل پانل هاست خود را به صورت روزانه و در کنار آمار گوگل آنالیتیک بررسی نموده و همچنین نحوه کار با نرم افزار google webmaster tools را آموزش ببینید تا در صورتی که وب سایت شما دچار مشکل خاصی گردید بتوانید سریعا آن را به گروه طراح خود اطلاع دهید.


آیا این مطلب مفید بوده است ؟ 0

مطالب مشابه